Hvordan stoppe netttrafikknedgang og oppnå ønskede effekter i SEO? - wapteka.pl casestudie

De høyeste rangeringene i søkemotorresultatene er de mest ettertraktede. Det kommer ikke som noen overraskelse siden topp 3-plasseringer mottar 50 % av søketrafikken. Men jo større nettsiden er, jo større er utfordringen for SEO. Det kan være spesielt merkbart i e-handelssektoren.

**automatisk oversatt tekst**

Aktiviteter, som prosessen med å endre sortimentet eller legge til og slette undersider (dvs. produktkort), målretting mot et stort antall søkeord og indekseringsbegrensninger er bare toppen av isfjellet. Nettbutikkledelse krever mye arbeid og konstant tilsyn. Finn ut nedenfor hvordan vi taklet disse problemene.

Plagsom tendens

Wapteka er det populære merket og den store e-handelen som tilbyr et bredt utvalg av medisinske produkter. Merket og nettstedet mottok priser som e-Gazele Biznesu 2016, Forbes magazine Diamonds 2016 og toppplasseringer på lister over de beste nettbutikkene. Til tross for alt dette har det alvorlige problemet oppstått - den kontinuerlige nedgangen i nettrafikk. Det er ikke gode nyheter for nettvirksomheten. Derfor ble vårt byrå bedt om å gjennomføre en analyse og gjennomføre relevante endringer.

 

Leter etter årsaker

Den første og viktige oppgaven var gjennomføringen av en detaljert analyse av wapteka.pl. Suksessen til et helt prosjekt var avhengig av det.

Vi tok en nærmere titt på hver eneste detalj på nettstedet og utførte en nettstedsrevisjon ved å bruke populære verktøy som DeepCrawl og Screaming Frog. Det hjelper oss å undersøke alle parametere - grunnleggende (overskrifter, tagger) så vel som avanserte (kanoniske lenker, intern kobling, indekseringskvalitet). Gitt det faktum at appens algoritmer kryper rundt på nettstedet på samme måte som Google-roboter, er det enkelt å finne elementer som trenger forbedring.

Resultatet av en revisjon var en 40-siders rapport utarbeidet av vårt byrå. Av hensyn til nettsiden var vurderingen svært streng og nøye skrevet.

Et annet aspekt som er veldig viktig i moderne SEO er nettstedets innhold. I motsetning til hva mange tror, ​​er SEO copywriting en svært krevende oppgave. Det er nødvendig å utarbeide tekster som er fulle av nøkkelord (gunstig for SEO) samt av høy kvalitet og standard.

Mens vi jobbet med wapteka.pl-nettstedet, prøvde vi å huske på behovene og forventningene til brukerne. Til syvende og sist er de grunnlaget for enhver e-handels eksistens. På den ene siden øker generelle SEO-aktiviteter nettstedets synlighet i Google, men på den andre siden gjør de det mindre brukervennlig. Det er derfor vårt byrå alltid legger stor vekt på brukervennlighet ved å kombinere SEO og UX. Vi maksimerer SEO-potensialet og "sår" ikke vanlige brukere i prosessen.

For å sikre at alt fungerer som det skal, analyserte vi brukeratferd på nettstedet ved å bruke et Hotjar-verktøy. Resultatene hjalp oss med å forstå hvordan kunder bruker nettstedet, hvordan de navigerer på det eller hvilke elementer som fanger oppmerksomheten deres. A/B-testing tillot oss imidlertid å vurdere effektiviteten til foreslåtte løsninger.

 

SEO i e-handel

SEO-revisjonsytelse og optimalisering var bare begynnelsen på vårt samarbeid. Prosjektet som involverer et så stort nettsted krever riktig planlegging. Derfor begynner vi hver måned med å presist definere aktivitetene. For å oppnå det overvåker vi jevnlig nettsidens rangering og resultatene vi oppnådde. Det hjelper oss raskt å fastslå nåværende behov og administrere ressurser.

I tillegg til SEO tilbyr vi eksterne (publisering på uavhengige nettsider) og interne innholdsmarkedsføringstjenester. I de neste månedene prøvde vi å presisere produktkategoritreet (det var ganske generelt), vi laget produktbeskrivelser og infografikk. Vi lanserte også en bedriftsblogg på nettsiden.

 

Utførte aktiviteter:

Full SEO-revisjon (teknisk) - for å forbedre nettstedets tekniske side, hastighet, kvalitet, indeksering, tilgjengelighet for roboter, intern kobling og andre nøkkelaspekter
Innhold SEO revisjon - legge til fraser, innhold, nyhetsundersider, forbedre nettsidens struktur
Analyser og UX-testing - UX-analyse ved bruk av HotJar og A/B-tester
Anskaffelse av nye og kvalitetslenker til nettsiden
Ekstern copywriting - publisering på eksterne nettsider
Intern copywriting - innholdsredigering, lage beskrivelser, guider, infografikk, drive blogg

 

Sammendrag

Nettstedet wapteka.pl er et eksempel som viser viktigheten av den grundige optimaliseringen i nettsider og nettbutikker. Tilsyn gir en sjanse til å oppdage og reparere de elementene på nettstedet som ofte ingen mistenker kan være plagsomme.

Wapteka.pl-prosjektet kan være modelleksemplet på det gode samarbeidet med kunden. Dette prosjektet viser også at de riktig utførte og implementerte SEO-revisjonene og aktivitetene kan vise seg å være svært fordelaktige.


Komentarze ({{ all_count }})