For å illustrere disse forbindelsene kan vi bruke et eksempel

Et selskap innen klesindustrien har et nettverk av stasjonære butikker i mange land. De driver også telefonsalg, en nettbutikk kombinert med sosiale medier og nettsider for prissammenligning. Det kan ta opptil flere dager å legge til et nytt produkt i alle disse salgskanalene i standardmodellen.

Situasjonen ser mye bedre ut etter implementeringen av PIM. Det nye produktet blir lagt inn i den sentrale databasen og vil bli synlig på alle utsalgssteder over hele verden, på et lite øyeblikk. Hver endring - grafisk eller skriftlig - av et gitt produkt (pris, utseende, beskrivelse eller teknisk informasjon om produktet) vil bli oppdatert for kunder samtidig, i flere salgskanaler.

 

 

Fordeler med å implementere PIM-plattformen

PIM-verktøy gjør implementeringen av et nytt produkt i markedet betydelig raskere med relativt små økonomiske ressurser. I tillegg støtter og styrker det nye produktstyringssystemet salget, og er derfor ofte den beste løsningen for nettbutikker. PIM-implementering gjør dette mulig:

 

  • digitalisering av alle selskapets ressurser i ett datalager med mulighet for å finne og sortere dem raskt
  • kostnadsreduksjon - en multifunksjonell plattform som erstatter mange tidligere brukte applikasjoner og delsystemer med et lavere budsjett
  • integrering med andre systemer i selskapet eller import/eksport av ressurser til et annet system
  • integrering med Magento e-handelsplattform
  • rask implementering av produktet i flere salgskanaler samtidig
  • flere nettsidebesøk og salgsvekst på globale markeder
  • data-, tekst- og grafikkredigering
  • oppbevaring av informasjon med høy kvalitet om produktet - færre returneringer og forlatte handlekurver
  • systematisk oppdatering av produksinformasjonsbasen
  • «omnichannel» støtte - all informasjon om produkter og salgsregler tilgjengelig fra et sentralt sted
  • tilgang til mange tilleggsmoduler og utvidelser til plattformene

 

«Slik vil PIM-plattformen endre markedsaktivitetene dine»

 

PimCore støtter kjøpsopplevelsen

 

Plattformer som PIM (Product Information Management / styring av produktinformasjon) består av mange elementer innen salg. PimCore er med på å skape en god kjøpeopplevelse – og gjerne via flere kanaler.

Butikken kan følge tidligere og nye aktiviteter, og se på resultatene av det som har skjedd tidligere. Hvis resultatene ikke er tilfredsstillende, kan prosessene endres ved hjelp av styringsenheten. Det er enkelt å modifisere innhold eller grafikk på sidene. Endringene vil bli synlige i alle salgskanaler og nettenheter hos en potensiell kunde i løpet av få minutter.

 

Nettsalg via flere kanaler

 

PimCore er et effektivt verktøy, men er også en selvstendig salgsplattform med høy kapasitet.

Det som kjennetegner denne applikasjonen er sentraliseringen av produktdata og digitale ressurser og metadata (inkludert Workflow-modulen) som er integrert i en nettbutikk som fungerer i flere kanaler.

Ved å samle inn all denne informasjonen om kunder og preferansene deres, kan du utforme attraktive tilbud som er tilpasset det kunden vil ha. PimCore setter fart på nye produktlanseringer uten at det koster skjorta.

Ideo Solutions øker stadig kompetansen innen PimCore, og er nå en PimCore Silver Partner. Dette betyr at vi har følgende eksperter i staben vår:

 
  • Certified Pimcore Enterprise Developers
  • Certified Pimcore Consultants
  • Certified Pimcore Senior Developers
  • Certified Pimcore Junior Developers
 pimcoreexperts    silverpartner

 

Avhengig av dine behov, kan du velge den mest praktiske måten å integrere plattformen i selskapets infrastruktur på. Vi kan installere systemet på interne servere eller plassere det i skyen uten å overbelaste selskapets IT-infrastruktur som gir ansatte og brukere tilgang til ressurser når som helst og hvor som helst.