Blogg

  • 15 mars 2022

    IT-leverandør og nettbutikk: Slik blir samarbeidet vellykket

    Forstår e-handelsbedriften og IT-leverandøren hverandre godt nok? Her er noen forslag til løsninger som gjør at et programvarehus jobber bedre sammen med kunden.
  • 11 mars 2022

    Skyen: Ideell for nettbutikker

    Det har blitt vanlig å bruke skytjenester som grunnlag for å lage nettbutikker. Noen er skeptiske, men det stopper ikke utviklingen. Ifølge en fersk rapport fra K2-gruppen ligger allerede 55 % av nettbutikkene i dataskyen.
  • 07 mars 2022

    Oppdaterte nettsider = flere besøk

    I prinsippet er det ikke noen stor forskjell på en nettbutikk og en fysisk butikk. Stort sett gjelder de samme reglene: Du handler der du trives, og der du får et godt tilbud på varene du ønsker deg.
  • 22 februar 2022

    Onshore, Offshore og Nearshore – tre veier til IT-vekst

    Ny teknologi og stadig bedre digitale løsninger gir gode forhold for bedrifter som ser etter nye muligheter for å være et hestehode foran. Men stadig økende krav til knowhow og digitale muskler får mange til å se etter nye og bedre IT-løsninger utenfor bedriften. Metodene kan deles inn i tre grupper: onshore, offshore og nearshore. Her får du en kort presentasjon.
  • 17 februar 2022

    Slik gir du en bedre kjøpsopplevelse under netthandelen

    Netthandelens andel av omsetningen bare øker, og da øker også konkurransen. Bekvem handel, godt utvalg og gunstig pris er kjente virkemidler i kampen om kundene. Men det finnes også andre faktorer som avgjør om kunden kommer til deg, og kanskje viktigere: Kommer tilbake.
  • 14 februar 2022

    Seks grunner til å sette ut IT-tjenester

    IT-tjenester blir veldig ofte outsourcet. I noen tilfeller kan det være riktig å beholde alle eller noen deler av dette innen huset, men i de fleste tilfellene vil det lønne seg å sette bort mye. Hovedårsaken til dette er ganske enkelt at man da lar folk og bedrifter gjøre det de kan, og ikke det de ikke kan. Her har vi delt dette opp i seks gode grunner.
  • 07 februar 2022

    Få fart på kjøpsprosessen online: Reduser avstanden mellom kunden og produktene

    De fleste selgere som har vært med en stund, kjenner til teorien om «den brennende fyrstikken». Dette er en teori som går ut på at en kunde egentlig har bestemt seg for å kjøpe noe eller ikke på den tiden det tar fra du tenner en fyrstikk til du brenner deg på fingrene.
  • 04 februar 2022

    Ideo Force har fått status som Google Premium Partner

    Nå er vi stolte! Ideo Force har fått status som Google Premium Partner, og var blant de 3% beste markedsføringsbyråene i Polen.
  • 03 februar 2022

    Bruk av utvidet virkelighet (AR) i e-handel

    Utvidet virkelighet, eller Augmented Reality (AR) er kombinasjonen av en ekte og en virtuell verden. I Norge ble AR kjent og spredd for alvor sommeren 2016, da farsotten Pokemon Go traff oss. Nå har kraftige AR-løsninger for alvor truffet netthandelen, og brukes stadig mer i markedsføring innenfor nesten alle bransjer.
  • 28 januar 2022

    B2B-plattformer kan øke salget

    Driver du med B2B, er det ikke likegyldig hvilken plattform du velger. Nye, dedikerte B2B-plattformer kan gjøre nettbutikken din raskere, og gi flere salg.