Blogg

  • 17 februar 2022

    Slik gir du en bedre kjøpsopplevelse under netthandelen

    Netthandelens andel av omsetningen bare øker, og da øker også konkurransen. Bekvem handel, godt utvalg og gunstig pris er kjente virkemidler i kampen om kundene. Men det finnes også andre faktorer som avgjør om kunden kommer til deg, og kanskje viktigere: Kommer tilbake.
  • 14 februar 2022

    Seks grunner til å sette ut IT-tjenester

    IT-tjenester blir veldig ofte outsourcet. I noen tilfeller kan det være riktig å beholde alle eller noen deler av dette innen huset, men i de fleste tilfellene vil det lønne seg å sette bort mye. Hovedårsaken til dette er ganske enkelt at man da lar folk og bedrifter gjøre det de kan, og ikke det de ikke kan. Her har vi delt dette opp i seks gode grunner.
  • 07 februar 2022

    Få fart på kjøpsprosessen online: Reduser avstanden mellom kunden og produktene

    De fleste selgere som har vært med en stund, kjenner til teorien om «den brennende fyrstikken». Dette er en teori som går ut på at en kunde egentlig har bestemt seg for å kjøpe noe eller ikke på den tiden det tar fra du tenner en fyrstikk til du brenner deg på fingrene.
  • 04 februar 2022

    Ideo Force har fått status som Google Premium Partner

    Nå er vi stolte! Ideo Force har fått status som Google Premium Partner, og var blant de 3% beste markedsføringsbyråene i Polen.
  • 03 februar 2022

    Bruk av utvidet virkelighet (AR) i e-handel

    Utvidet virkelighet, eller Augmented Reality (AR) er kombinasjonen av en ekte og en virtuell verden. I Norge ble AR kjent og spredd for alvor sommeren 2016, da farsotten Pokemon Go traff oss. Nå har kraftige AR-løsninger for alvor truffet netthandelen, og brukes stadig mer i markedsføring innenfor nesten alle bransjer.
  • 28 januar 2022

    B2B-plattformer kan øke salget

    Driver du med B2B, er det ikke likegyldig hvilken plattform du velger. Nye, dedikerte B2B-plattformer kan gjøre nettbutikken din raskere, og gi flere salg.
  • 21 januar 2022

    Nativ eller hybrid applikasjon?

    Netthandel på telefon har eksplodert, og dermed må du foreta noen valg for å henge med: Skal appene dine utvikles separat for hver plattform, eller skal du lage én app som fungerer på begge?
  • 18 januar 2022

    Produktkonfigurator i nettbutikk: Slik lokker du inn kundene

    E-handelen begynner å bli voksen, og stadig nye hjelpemidler dukker opp for å gjøre interesserte besøkende om til profitable kunder. Fint, ikke sant? Vel, ikke alltid. For alle andre vet også dette, og det unike blir raskt en standard, og ikke så interessant lenger. Det blir det alle forventer seg. Men med de rette verktøyene kan du ligge et hakk foran konkurrentene. Ett slikt verktøy er en produktkonfigurator.
  • 13 januar 2022

    Nettsted eller nett-app – hva skal du velge?

    Ved første øyekast kan det være vrient å se forskjellen mellom en nettapplikasjon og et nettsted, siden de viktigste forskjellene er funksjonaliteten. Og nettopp dette er med på å avgjøre hva som passer best for deg.
  • 10 januar 2022

    Få fart på nettbutikken med automatisering

    Automatisering av netthandel omfatter flere virkemidler for å optimere antall salg og styringsprosessene. Det gir en strømlinjeformet butikkdrift, og reduserer handletiden for kunden. Her tar vi for oss de viktigste automatiseringene innen områdene bestilling, markedsføring og kundeservice.