Blogg

  • IT-leverandør og nettbutikk: Slik blir samarbeidet vellykket

    15 mars 2022
    Forstår e-handelsbedriften og IT-leverandøren hverandre godt nok? Her er noen forslag til løsninger som gjør at et programvarehus jobber bedre sammen med kunden.
  • Skyen: Ideell for nettbutikker

    11 mars 2022
    Det har blitt vanlig å bruke skytjenester som grunnlag for å lage nettbutikker. Noen er skeptiske, men det stopper ikke utviklingen. Ifølge en fersk rapport fra K2-gruppen ligger allerede 55 % av nettbutikkene i dataskyen.
  • Oppdaterte nettsider = flere besøk

    07 mars 2022
    I prinsippet er det ikke noen stor forskjell på en nettbutikk og en fysisk butikk. Stort sett gjelder de samme reglene: Du handler der du trives, og der du får et godt tilbud på varene du ønsker deg.
  • B2B webdesign – dette er trendene i 2022

    02 mars 2022
    Pandemien forårsaket problemer for mange, men den ga oss også et stort dytt inn i en verden av netthandel. Eksisterende nettbutikker ble optimert, og det ble utviklet nye løsninger. Både butikker og kunder tilpasset seg raskt en ny virkelighet.
  • Onshore, Offshore og Nearshore – tre veier til IT-vekst

    22 februar 2022
    Ny teknologi og stadig bedre digitale løsninger gir gode forhold for bedrifter som ser etter nye muligheter for å være et hestehode foran. Men stadig økende krav til knowhow og digitale muskler får mange til å se etter nye og bedre IT-løsninger utenfor bedriften. Metodene kan deles inn i tre grupper: onshore, offshore og nearshore. Her får du en kort presentasjon.
  • Slik gir du en bedre kjøpsopplevelse under netthandelen

    17 februar 2022
    Netthandelens andel av omsetningen bare øker, og da øker også konkurransen. Bekvem handel, godt utvalg og gunstig pris er kjente virkemidler i kampen om kundene. Men det finnes også andre faktorer som avgjør om kunden kommer til deg, og kanskje viktigere: Kommer tilbake.
  • Seks grunner til å sette ut IT-tjenester

    14 februar 2022
    IT-tjenester blir veldig ofte outsourcet. I noen tilfeller kan det være riktig å beholde alle eller noen deler av dette innen huset, men i de fleste tilfellene vil det lønne seg å sette bort mye. Hovedårsaken til dette er ganske enkelt at man da lar folk og bedrifter gjøre det de kan, og ikke det de ikke kan. Her har vi delt dette opp i seks gode grunner.
  • Få fart på kjøpsprosessen online: Reduser avstanden mellom kunden og produktene

    07 februar 2022
    De fleste selgere som har vært med en stund, kjenner til teorien om «den brennende fyrstikken». Dette er en teori som går ut på at en kunde egentlig har bestemt seg for å kjøpe noe eller ikke på den tiden det tar fra du tenner en fyrstikk til du brenner deg på fingrene.
  • Ideo Force har fått status som Google Premium Partner

    04 februar 2022
    Nå er vi stolte! Ideo Force har fått status som Google Premium Partner, og var blant de 3% beste markedsføringsbyråene i Polen.
  • Bruk av utvidet virkelighet (AR) i e-handel

    03 februar 2022
    Utvidet virkelighet, eller Augmented Reality (AR) er kombinasjonen av en ekte og en virtuell verden. I Norge ble AR kjent og spredd for alvor sommeren 2016, da farsotten Pokemon Go traff oss. Nå har kraftige AR-løsninger for alvor truffet netthandelen, og brukes stadig mer i markedsføring innenfor nesten alle bransjer.